گروه‌های مختلف مقاومت فلسطین در واکنش به شهادت «فؤاد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان، اعلام کردند «او شهید راه قدس شد و نقش مهمی را در راه مقاومت و حمایت از آن در فلسطین ایفا کرد».

گروه‌های فلسطینی: رژیم اشغالگر صهیونیست بهای سنگینی را بابت ترور «فواد شکر» خواهد پرداخت

جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت صمیمانه شهادت فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب الله لبنان در حمله رژیم روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، از نقش مهم شهید «حاج محسن» در ایجاد و تقویت جبهه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و حمایت از ملت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی تقدیر کرد.

همچنین حماس تاکید کرد که اقدامات خائنانه صهیونیست‌ها هرگز در منصرف کردن گروه‌های مقاومت را از حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین موفقیت آمیز نخواهند بود.

گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت فرمانده فؤاد شکر، از نقش محوری او در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن‌ها در عملیات طوفان الاقصی تقدیر کرده و نیز نقش بزرگی را که این شهید در ایجاد جبهه مقاومت علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی در طول سالیان گذشته ایفا کرد، ستود.

شهید فواد شکر
شهید فواد شکر

لبنان و مقاومت آن قادر به مهار و بازدارندگی دشمن است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه ای شهید فؤاد شکر را به «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، نیروهای این جنبش، خانواده‌های شهدا، ملت لبنان تبریک و تسلیت گفت و برای مجروحان این حمله آرزوی شفای عاجل کرد.

جهاد اسلامی تاکید کرد که اطمینان دارد لبنان و مقاومت آن قادر به مهار و بازدارندگی دشمن هستند و ترور رهبران موجب تقویت مقاومت و پایداری در تمامی میدان‌ها می‌شود.

این جنبش بر حمایت خود از دولت و ملت لبنان در برابر هرگونه حمله رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

شهید فواد شکر و سید حسن نصرالله
شهید فواد شکر و سید حسن نصرالله

خون شهید شکر، سران دشمن و شهرک‌نشین‌ها را به آتش خواهد کشید

گردان‌های «ناصر صلاح الدین» شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی نیز در بیانیه‌ای با تسلیت و تبریک به سید حسن نصرالله و تمام رزمندگان و فرماندهان مقاومت اسلامی لبنان و نیز تسلیت به خانواده‌های شهدا و ملت لبنان اعلام کرد فؤاد شکر با پایداری و جانفشانی خود و خون نیروهایش، تاریخ جدیدی را برای امت اسلامی رقم زد و معادله جدیدی را ایجاد کرد که به یاری خداوند پایان آن درخشان خواهد بود.

این گردان‌ها در ادامه نیز تاکید کرد که رژیم اشغالگر بهای سنگینی را بابت جرم بزرگی که در حق فرماندهان مقاومت در فلسطین و لبنان مرتکب شده، پرداخت خواهد کرد و ضربه سختی را به دست رزمندگان و نیروهای دلاور محور مقاومت در تمامی میدان‌ها و جبهه‌ها خواهد خورد.

ناصر صلاح الدین در پایان نیز تاکید کرد، «خون شهید فؤاد شکر و تمامی شهدای امت ما شعله و آتشی خواهد بود که سران دشمن و گله‌های شهرک نشین‌های صهیونیست را به آتش خواهد کشید.»

شهید فواد شکر
شهید فواد شکر

سیاست ترور هرگز همبستگی ما را از بین نخواهد برد

جنبش مجاهدین فلسطین نیز در بیانیه‌ای ضمن تبریک و تسلیت شهادت فؤاد شکر به حزب الله و مردم لبنان، مسیر طولانی او در راه جهاد و فداکاری‌هایش و نقش بزرگی که در راه مقاومت و سرکوب رژیم صهیونیستی به ویژه در نبردی که رزمندگان لبنان برای حمایت از ملت فلسطین در غزه آغاز کردند، یادآور شد و اعلام کرد که چهره‌های بزرگی از جهاد از جمله شهید فؤاد شکر و شهید اسماعیل هنیه با موشک‌های دشمن صهیونیستی به شهادت رسیدند و خون آن‌ها به خون مجاهدان و رزمندگان نبرد دفاع از قدس آمیخته شد اما «سیاست ترور دشمن هرگز همبستگی ما را از بین نخواهد برد و اراده مقاومت را در هم نخواهد شکست و هرگز بازدارندگی دشمن صهیونیستی را به آن باز نخواهد گرداند».

این جنبش در ادامه تاکید کرد: جنایت‌های بزدلانه‌ای که دشمن صهیونیستی مرتکب می‌شود و وضعیت جنون‌آمیزی که در آن به سر می‌برد، نشان دهنده شکست و ناتوانی است که در برابر مقاومت و ایستادگی نیروهای ما و جبهه‌های پشتیبان آن‌ها دچار شده و ما اطمینان کامل داریم که رژیم اشغالگر بابت جنایات مستمرش در حق ملت و امت ما مجازات خواهد شد و این مجازات در حد و اندازه جنایت انجام شده، خواهد بود، خون شهدای ملت و امت ما پیروزی بزرگی را رقم خواهد زد و فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی را تسریع خواهد کرد.

شهیدان فواد شکر و حاج قاسم سلیمانی
شهیدان فواد شکر و حاج قاسم سلیمانی 

جنایت ترور فؤاد شکر هرگز بی‌حساب نخواهد ماند

جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین نیز در بیانیه‌ای ترور فؤاد شکر را به منزله «به مبارزه‌طلبی آشکار و نشان دهنده تمایل آشکار دشمن صهیونیستی به روشن کردن آتش جنگ در منطقه دانست» و اعلام کرد، رژیم اشغالگر بر این باور است که می‌تواند به این شکل خود را از بن‌بست سیاسی و نظامی که خود را در آن قرار داده، خارج کند.

این جبهه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، جنایت ترور فؤاد شکر هرگز بی‌حساب نخواهد ماند و این پاسخ به بزرگی جنایت ترور یکی از فرماندهان برجسته و ارشد مقاومت لبنان و حزب‌الله خواهد بود.

همچنین جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین شهید شکر را یکی از فرماندهانی توصیف کرد که تمام زندگی و تلاش روزانه خود را برای دفاع از میهن خود و حاکمیت آن و شرافت امت و به شکل ویژه برای مساله فلسطین و حقوق مردم آن و مقابله با رژیم صهیونیستی صرف کرد.

این گروه فلسطینی در ادامه نیز بار دیگر تاکید کرد که شهید شکر در واقع شهید فلسطین، مقاومت و مردم آن است و دلاوران مقاومت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری با خود عهد کردند که رژیم اشغالگر بهای سنگینی را بابت هر قطره از خون شهدای فلسطینی، لبنانی و یا هر ملیت دیگری بپردازد چرا که همه آنها فرزندان فلسطین هستند.

شهید فواد شکر
شهید فواد شکر

این ترور تنها اراده و پایداری ما را افزایش خواهد داد

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین ضمن تسلیت شهادت شهید فؤاد شکر که تمام زندگی خود را وقف مقاومت برای لبنان، فلسطین و مسائل امت کرد و در تضعیف دشمن در نبرد طوفان الاقصی نقش اساسی را ایفا کرد، تصریح کرد که از دست دادن او خسارت بزرگی برای لبنان، محور مقاومت، ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت فلسطینی است.

این جبهه در ادامه از مردم امت اسلامی و آزادگان جهان خواست از آرمان مقاومت حمایت کرده و همبستگی خود را با ملت‌های مظلوم و مقاومت دلاوری که در برابر این دشمن جنایتکار ایستاده، اعلام کرده و در سراسر جهان علیه این رژیم اشغالگر به پا خیزند.

گردان‌های شهید «ابوعلی مصطفی» شاخه نظامی این جبهه نیز در بیانیه ای تاکید کرد که شهید شکر به وظیفه مبارزاتی خود در برابر ۲  ملت لبنان و فلسطین و امت عربی و تلاش برای دفاع از این ۲ کشور و یاری کسانی که با حملات مستمر دشمن صهیونیستی مواجه هستند، عمل کرد.

این گردان‌ها در ادامه تاکید کرد که ترور شهید فؤاد شکر و افراد قبل از او و آن‌هایی که پس از این به شهادت می‌رسند، تنها موجب افزایش اراده و پایداری نیروهای مقاومت در مسیر شهدا، مبارزه و جنگ تا آزادی کامل خاک فلسطین و بازپس‌گیری تمام حقوق سلب شده ملت آن و بازگرداندن اراضی اشغالی لبنان و سوریه خواهد شد.

این گردان‌ها در ادامه بیانیه خود ضمن درود به رزمندگان محور مقاومت که تا آزادی و بیرون راندن اشغالگران سلاح در دست گرفتند، خطاب به ملت لبنان و حزب الله تاکید کرد، کسانی که با خون خود راه آزادی و استقلال را روشن می‌کنند، در مسیر شرافت و راه قدس قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.